Myndigheter

Ja jag vet att de finns lagar att följa jag vet oxå att vissa lagar tex SOL är en ramlag dvs en lag man ,lite kan tolka och jag lovar den tolkas olika från kommun till kommun och till ochmed ffrån handläggare till handläggare
 Man öppnar upp sitt innersta för dessa männsikorna och jag kan säga att jag nog stundvis de senaste halv åren känt mig som en tiggare ( inte för jag vet hur de känns men jag kan ana de efter denna resan)
Att lite tigga och be för att få hjälp stöttning eller någon som man göra att man stjäl läker lite snabbare och att jag kanske kan hitta tillbax till mig själv lite fortare 
 För just nu är jag inte mig själv Jag vet inte vem jag själv kommer att blir efter detta för de är klart att allt detta förändrar ju mig
jag är en Xfru jag har varit med om att oärlighet kan spegla sig på olika vis 
många förknippar oärlighet med lögn men i mittt fall känner jag mer svek .. svek i att man inte kunde berätta hur eller vad man kände utan lät mig tro att allt va okej ... 
Inte att man hade andra problem och att kärleken va slut för länge sedan..
den förnedringen jag kände i den stunden då de orden sas att jag har inte älskat dig på länger gjorde så ont och jag undrar varför 
va jag inte mer värdefull än så än att jag förtjänade att veta att bli delgiven den känslan som oxå minst sagt handlade om mig.. 
jag försöker leta svar men inser att jag aldrig kommer få några.. och hur lätt är de att gå vidare då
 
Jag försöker och allt går sakta framåt.. orken är vissa dagar helt slut men jag måste ju.. jag måste hjälpa min son när han behöver på toa eller något annat 
jag kämpar även med att hitta tillbax till mig själv
eller den jag själv jag nu ska bli.. den jag är nu
Hitta tillbaka tilliten till människor tro på kärleken och att jag är värdefull och acceptera att ingen kan allt.. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0