ibland blir de lite mycket

Ibland blir de bara för mycket.. man får får många tankar som far igenom huvudet och man hinner inte tänka klart den.. och de är precis som att de man inte hinner med de pockar på uppmärksamheten och tar energin mer än de som man liksom är klar med..
Just nu är de mycket i mitt huvud. Mycket förändringar, mycket ny tänk och mycket av mycket.
Jag gillar när de händer saker Hatar att gå på rutin men jag har väldigt svårt för att förstå meningen med att ändra på saker som fungerar som man engång lagt ner mycket tid och recurser på för att de ska bli bra och bara för att just förädnra så är de kanske inte just de man ska börja med?
 
De är mycket kring lucas och hans skolgång.. de är mycket kring assbiten och ansköningar.. mycket intyg som ska in och man ska verkligen tömma sig på de innersta inför främmande männsikor..
Och nu vet jag att de kommer finnas en och annan som tycker.."vad hon gnäller" och ja jag gnäller.. 
jag gnäller för att jag tycker de är jobbigt att just öppna mig och berätta hur vår familj ser ut.. jag tycker de är skitjobbigt.. detta får man göra fast assistansen handlar om Lucas och hans behov.. men man ska förklara sig som mamma och frågorna är vädligt nära..
Lucas är beronde av någon samtidigt som han ska tränas till sin självsständighet.. 
han behöver mycket hjälp på vissa saker och minder på vissa.. han ska sporras till framgång samtodigt som han ska upptäcka vilka saker han verkligen har svårt för.. och här ska vi som är nära honom möta honom..
 
De är inte bara lucas som lever med ass utan hela familljen.. de finns en person här hos oss dagligen...
och jag är yttrest tacksam för assarna.. de är inte assarna de är situationen som tär..
 
maktlösheten att jag hamnade här.. att ödet gav mig detta ... jag har perioder på jag tänker mer på de och perioder då jag tänker minder på de.
just nu känner jag mig ensam i mitt tänk då de inte är så många jag kan bolla de med... för vem vet vad jag känner.. ingen hör vad jag tänker..
så är de ju för alla..
 
Lucas är i sin personlighet en underbra människa som har koll på sin situation.. som är medveten om mycket.. han är bara 13 år men han är duktig på att berätta och förklara hur han vill ha de och vad han vill...
han är oxå tånåring som tycker morsan tjatar men han är oxå lilla gossen som vill ha god natt kram och kvällsgos..
 
de ryms mycket i den lilla människan ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0