Köbehåret på sommarvila

Nu har jag lagt mitt "köbehår" i byrån på sommarvila.. Känner mig brutalt naken... jag vet att de är bara lite hår men ja sån är jag..
 
Idag har Lucas varit och fått sin handskena som han ska ha på natten och töja sin hand som han fick botox i.. Han är inte riktigt glad vid den så de förhandlas på hög nivå.. men detta är något som Lucas måste och även om de är jobbigt för honom så måste den vara på.. Han är så stor nu så han förstår de men han gillar de inte..dels för att han kan inte greja med sin lur då den hindrar honom.. så förhandlingen blev att den ska på när han bäddas ner och ska sova.. studen han softar ner slipper han den och kan greja med sin lur.. Bra deal tycker jag och Lucas med..
 
Lucas har oxå visat tecken på att han har ont i sin kropp.Lucas upplever smärta annerludna och kan liksom inte säga att han har ont där eller här.. han blir allmänt påverkad och lite små tjurig.. de är svårt att avgöra vad som är smärta och vad som är tonåringen i honom men jag tror att de suraste av honom är smärta.. han blir liksom rödblåsigt på kindena och behöver massage mer och mer..
så på måndag får de bli en dialog med läkaren ingen.. 
 
så är de att ha barn med spec behov.. de är alltid något man väntar på... något man måste prata om.. något man måste ändra.. ett svar man väntar en utprovning som planeras eller ett provsvar som ska fram elller en provragning som ska göras.. man är liksom aldrig  "ledig" Listan är lång och de tynsta är just nu assistansansökningen..
de gäller att skaffa så bra intyg och berädd att motivera sitt liv..
 
På lördag startar här ett projekt,,, ett spännande projet som kommer blir bra.. tror jag. de ser bra ut i mina tankar..
 
Nu ska jag krypa ner och sova.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0