tankar en söndag

då va de söndag igen.. veckan har ett slut och en ny står i startgroparna.. Denna veckan som gått har bjudit på lite av varje..
I fredags va jag och lucas hos Handkir. på HAB Lucas är vädligt spänd i hela kroppen.. han får ju Botax med jämna mellanrum men de senaste åren har han inte behövt i sina händer. Men nu har han blirvit mer spänd och kan inte sträcka ut sina fingrar helt. Nu har handkirurgerna tittat på de och de vill prova att spruta Botox även där..
Lucas äter Baklofen, en medicin som ska ta bort spacisiteten men den har inte så bra effekt på just händer.
Lucas ska ju få Botox i sina ben nu i vår och då samkör man de. Man kan inte spruta först i händerna och sen i benen utan de är den gemensamma dosen som gäller..
Lucas som är ganska så insatt i sin situation så han valde att börja spruta i ena handen. För om han tappade för mycket ork så vill han inte riskera att göra de i bägge sina händer, Smart kille.
I benen vet han ju hur de blir, oftats så han tar i bägge där. Och framför allt har har förtoende för den läkare som ska spruta och de är viktigt..
Förra gången Lucas fick Botox i benen gjordes de med Lugnande och lustgas. de blev kanon. Läkaren va helt ljuvlig. När lucas va så där lagom go av lugnande medicinen, Midacelam så började lucas sjunga I natt jag drömde. de va på fredsdagen och läkaren va inte sen att haka på så där stod dom och sprutade Botox till I natt jag glömde..
Underbart...
 
Innan när Lucas fått botox så har hans sövs.. de har gjorts i narkos. och de är ju inte bra att få narkos för ofta så detta altenativet blev kanon..
 
Lucas har oxå fått för sig att han vill prova qi-giong*stavas*  han har varit i väg på detta tre gånger nu och tycker de kul..
Idag va jag med och de är ju mycket rörelser med händerna och de är bra för lucas. de va ju en dag stå och lite gå men lucas kan ju fucosera på sina armar..
 

Lucas har även utlyst en tävling här hemma.. han ska lägga om sin kost och tycker mamma oxå ska göra de..sen ska vi se om 5 månadern vem som får bäst resultat..
ja jag får ju hänga på.. allt för barnen.. jag hade ju tänkt att börja gymma så varför inte.. gymmstarten har dröjt på grund av sjukdom men nu hoppas vi att bacillerna håller sig borta från Neverland..
 
 
Lucas va ju ganska så rejält sjuk för två veckor  sedan.. han hade jätte svårt med sin andning.. de är mycket bättre nu men han måste blir bättre på att inhalera när han inte är sjuk.. och just nu är som sagt lucas vädligt trotsig och vill inte alls för som mamma säger. Men vissa saker måste man så inhalationena är icke frhandlingsbara... inte PEPmasken heller.
tror han vänjer sig..
 
 
för mig denna veckan har de varit lite extra arbete.och massa ont i mitt knä..blir tokig om jag inte får någom hjälp snart... kommer bli galen
 
nåväl.. vi ser fram emot nästa vekca,, de blir frissan besök och jag hoppas att de blir en bra vecka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0