Födelsedag

Idag är de min Födelsedag..
och jag trott mina idag 44 år så är jag vädligt förtjust i födeseldagar.. kanske inte i att bli gamal, jag lever mitt liv i min takt o navit tror jag att man INTE är sin ålder..
Jag fick en fråga i går av min mellandotter,,,Hom undrade just om de va lika kul att fylla år ju äldre man blir,..
och mitt svar fick bli.
Jo jag älskar just att fylla år, jag älskar att ha födeseldag.. Just bara för denna spec känsla att man just denna dag föddes.. just idag för 44 år sedan log mamma och pappa till varandra så där lyckligt och va stolta föäldrar till ett flickebarn som de helt själva skapat och som mamma burit fram..
dagen skulle firas och jag blev ett två tre fyra år.. osv..
 
jag minns mina födeseldagar som barn.. så spänd man va.. i vår familj va de inte så att man fick saker dagligen eller så.. utan man fick önska sig till födeseldagar och til jul.. födesledagarna blev de alltid något exta paket just för att de va just min dag
Mamma ordnade kalas och åter igen kan jag säga att jag är inte uppväxt med massa godis och läsk till vardag,,, de va till kalas och till aftnar.. 
jag minns oxå att spec favortit mat oftas serverades på födesedagen.
och framför allt minns jag pirret i magen när man i sängen och lossas sova när mamma kom med brickan och skönsång..
 
man va så glad denna dagen och alla va glada just för att de va födesledag..
jag va alltid så stolt över mamma som grejade och ordnade kalas så
och jag vet att jag tänkte många gånger att när jag blev stor skulle jag bjuda tillbax,, jag skulle oxå fixa och gerja till kalas och visa mamma min tacksamhet för de hon gjorde och de hon gav mig..
dock blev de inte så.. jag hann inte med de för min mamma fick inte föjla mig i mitt vuxna liv..
 
så de är med blandnade känslor man har födesledag.. saknade efter de som inte finns för sig mera närbar dagar som dessa..
samtidigt som jag tänker mamma fick inget val att leva vidare,, inte pappa heller inte kurre eller jack heller..de fick inte vara med mera,,, jag har fått den chansen och på vilket bästa vis kan jag visa min tacksamhet över att få vara med än att hedre deras liv med att vara glad och lycklig över vad jag..
över de stunder jag får dela med mina nära över allt jag får vara med.. över upplevelser jag får vad med att skapa,..
för denna dagen hade inte varit min födelsedag om inte jag hade föds..
 
så mamma pappa kurre.. ni är saknade och jag vet att med er hade min dag varit så mycket bättre,, men jag vet att de går inte att ändra på de så jag hoppas inte inte misstycker när jag säger att jag haft en underbar dag.. jag har fått uppleva så mycket som jag tar med mig .. 
jag har haft en bra födelsedag .. detta mamma la du grunden till dagen då du tittade på pappa första gången och la hans dotter i hans famn.. Tack mamma..<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0