Fjärilen...

Förra helgen satt jag på min lilla trapp ute till altanen.. ( detta inlägget kommer kanske idoitförklaras av många. men jag tar de)
jag har en blommkruka där i form av ett hjärta och i de har jag planterat "jackblommor" dvs Tagetes, en blomma jag stark frknippar med pappa Jack..
Hur som helt så brukar de komma en fjäril och sätta sig där.. och ja jag vet,, hur ser man skillnade på en fjärlil och en fjäril men jo.. de är en och samma ..
Jag satt där och funderade i alla fall och denna lilla fjäril gav mig lite lugn.. 
 
Dagen flöt på lite till och jag började känna att jag ville hitta på något.. jag sa till mannen att vi borde hitta på något men han är igen idesprutare precis så de va ju inte så mycket förlag att dissutera om..
Vi om fram till att åka en runda på MC men jag hade ingen hjälm så vi körde och fixade de först.. 
och de är ju lite prova hjälm strul då jag absolut inte fixar om de sitter för hårt på huvudet.. jag får liksom panik..
mannen tittade lite oronade på mig om jag verkligen sklle åka hoj med hjälmpanik men jo.. tillsist hittade jag en hjälm som satt bra inte glappa och inte gav mig panik..
så men den med oss hem gav vi oss i väg på MC..
 
De är ju lite spec att åka hoj.. de är en blanding av frihetskänsla och livrädd.. jag litar på min man att han inte skulle medvetet utsätta oss för fara men vi är ju inte själv i trafiken.. 
 
men de va en härlig upplevelse och de blev till Åhus och glassbåten vi körde. Vi hade först pratat om att köra till Kivik men efter som hjälmköpte drog ut på tiden och att vi inte va så vana MC åkare så tog vi en lagom runde till Åhus..
De va en varm dag så de va ganska så mycket folk.. och de va varmt.. glassen smälte nästan direkt och de va väldigt kladdigt...
men gott och jätte mysigt..
vi gick en liten sväng längs bryggan men efter som man lämnar MC lite oskyddat så ville vi inte gå allt för långt..
jag behövde ett toabesök innan hemfärd och Mannen gick tilbaka till hojen..
och när jag precis skulle gå så kom den en cyklande skara brevid mig.. jag bara vänder mig snabbt och ser ett ansikte jag känner igen men samtidigt inte..
eller jo jag ser tydligt.. de är Carina.. min brors x mina brorssöners mamma..
vi har inte ses sedan min bror begravdes,, och de va 2007 och där på en båtbrygga i Åhus kommer hon cyklandes,,
vi pratade en kort stund,, sen skulle hon fortsätta sitt och vi vårt...
 
när jag satt där på MC på väg hem.. kände jag,,, Kurre min älskade bror.. de va du som är fjärilen.. du ville visa mig att alla har de bra.,, att de är lungt syrran.. ta hand om dig själv.. 
och en värme sperd sig inom mig..min bror du finns här mer än jag anar..
 
och ja mänga tänker asså de va en fjäril.. och ja de va de..en vädligt vacker och fin fjäril.. en spec fjäril som kom till mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0