lite gnäll

Idag har/ är jag vädligt gnällig.. så om du inte vill läsa ett gnäll inlägg kan du hoppa lästa.. du som fortsätter.. glm inte att jag varnade..
De är väl så att vissa dagar är bara väldigt jobbiga eller tunga kanske jag ska säga..
De började med att en polis ringde och väckte mig.. okej att polisen är en rättvsians man men att ringa kl 800 på min sovmorgon borde inte vara okej.. Dessutom ville han inget.. De va ju så att jag körde av vägen i går.. de va vädligt halt och jag kom liksom utanför vägen när jag vajade lite för bussen som va tvungen att kra över på min körhalva för att komma fram.. de händer inget med mig eller min bil utan den gled ner i diket och där stod vi..bilen som va bakom mig bromade och bilen som va efter henne han inte med utan körde på henne lite baktill.. inga skador alls lite utan de va typ en avåkning.. I mitt fall va de stora att ingen stannade för att hjälpa mig upp utan jag stod där i ca 10 minuter innan han som kört på ilen bakom kom tillbaka och då stannade en annan bil för att hjälpa mig upp.. 
hur som helst så ville polisen bara veta om de blev några personskador och de blev de ju inte..
 
så började min dag.. klev upp och ut med hundarna i denna trista snö som dessutom är vädligt hal.. jag märkar då att min knä som jag har haft besvär med ett tag nu oxå är på ett extra tjinkigt humör idag och påminner mig om att de är någon knas med detta knä..
 
jag hade en telefontid till den danska läkaren i går.. den danske läkaren skulle ringa mig mellan 15-16 men de passade han bättre att ringa kl 0900 på morgon och då hade jag inte telefonen på mig..så han pratade in ett ohörbart medelande om att jag har "en mus i mitt knä" de låter ju inte så bra så jag bergiper ju att jag har ont..
så jag fick ju ringa upp min vårdcentral idag för att försöka reda ut vad de är jag har i knäet och vad man kan göra åt de..
hon snälla ssk försökte verkligen hjälpa mig men de va inte så lätt.. han skulle ju ringt kl 15 o ingen vet varför han inte ring då.. han hade skickat en remiss till ortoped för musen i knäet.. den hade han skickat till Capio i Kristianstad.. de är bara de att den läkaren är i broby oxå.. väntetid i 8 veckor,,
jaha ska jag ha de så här i 8 veckor då?? nä de va ingen som kunde hjälpa mig,, utan de är att kämpa på..
 
 
 

efter som dagen redan va fördärvad så ringde jag till HAB o gnällde över att vi inte fått den nya manuella stolen än och peppmasken som beställdes för 1 ½ månad sedan

som jag sa de har varit gnälligt idag...

 

har en känsla inne i mig jag inte kan få bort.. jag känner mig så oduglig och värdelös... de spelar ingen roll vad jag gör eller vad jag säger de är liksom ingen som brys sig

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0