keep your friends close, but your enemies closer

sedan i går när lucas AT va här hemma med div hjälpmedel tänkt mycket på lucas och hans situation..
Vi som kan gå, har fungerade armar och ben är ganska så bra på att ta saker förgivet.. de är inte givet att kunna pilla sig i näsan  när de kliar där.. eller rensa öronen efter duschen.. ta av sig tröjan när man är varm eller kamma frillan till discot..Lucas kommer alltid att behöva hjälp och stöttning....
I fredags va hans AT här.. hon hade bland annat me disg en ny duschstol en duschstol som lucas sälv valt.. och detta låter väl helt rätt och riktigt.. .. de är bara de att lucas valt en duschpall en vanlig stol typ.. hans behov säger att han behöver en på hjul altenativ en han kan köra/förflytta själv.. Lucas tycker att en pall är fullt tillräcklig..
 
Jag känner att jag bokstavligen är fast mellan två stolat..
ska jag köra över lucas helt och säga att den kommer inte att fnka.. de är jätte svårt fär dig att ställa dig upp när vi ska tvätta rumpan,, de är tung för oss som hjälper dig och de kommer bli jobbigt för dig att förslytta dig till och från den??
eller ska jag låta honom "komma fram till" detta sjäv??
 
hur blir de när han kommer att upptäcka att detta inte funkar? Tänk om de funkar då?
Förskte att lucas själv skulle tänka på de här med självständighet och att om han ska vara själv när han duschar.. hans svar är "mamma jag kan ju kalla på dig" o jo de kan han,, jag kommer finnas där...
 
klart gossen ska prova en duschpall.. han vill ju vara som alla andra fast på sitt vis..
 
Lucas fick även en handskena.. de är så att lucas nu fått de vädligt svårt att sträcka ut sina fingrar när han har handleden rak.. musklerna räcker inte till.. detta är ju pågrund av hans ökade spändhet..
vad kan kan göra åt de är antagligen operation..
hur många operationer ska denna killen gå igeom..
 
en ska som jag upptäckt nu under advent och jultider är att lucas sover mycket bättre nu när de varit lite tänkt lite här och där i huset
de är ju så att lucas på natten kallar och i bland vill han bara kolla så att vi är här... de har funnits nätter då ka suttit inne hos honom bara för att han inte ska vara otrygg..
 
och min teori är att när lucas vaknar på natten ser han ju inget.. inte många som gör de mitt i svarta natten.. me vi kan ju tända en lampa.. men om då lucas ligger på sidan kan han inte de för han kan inte alltid vända sig själv
och då tror jag att i den mörka natten blir de oroligt för honom att vakna och inte se
så jag tror att de kanske blir lite bättre lite tryggare för lucas om de finns lite ljus
 
och andra sidan de är ganska mysigt att sitta och titta på honom när han sover.. men hur mysigt tycker han att de är
Han ska ju växa upp till en man.. en karl.. då kan man inte ha mamma sittandes brevid sig.. hur skulle de se ut??
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0