vilken vecka

vilken omtumlande vecka..de har ju varit sportlov och som alltid när de är lov får men någon form av prestationsångest.. man vill göra allt för barnen och att de ska få ett så meningsfullt lov.. Är de för min egen skull eller för lucas skull? Han kanske är fullt nöjd men att bara softa och ta de lungt..
Hur som helt så började veckan med en totalt galen karl som kom hit och skulle sätta upp taklyft..
han satte den mitt i dörren och över fönstret.. detta fick han ädnra på dagen efter och de blev han inte gladare över..
Jag är tacksam att jag hade en elektiker här som kunde rädda upp situationen..
 
när vi ändå hade Lucas rum tomt passa vi på att frecha till de med lite ny färg och lite nya möbler..
de blev bra och sonen blev nöjd även om han på måndagskvällen tycke de va drygt att vara utan sin dator..
 
på Torsdagen åkte vi till Kreativum i Karlshamn.. och jag fick en underbar dag och jag är så tacksam att jag har så flexsibla assar som liksom hänger med oss när vi får våra infall och vill vara spontana..
jag vet att de lite ska ingå i deras jobb och att man lite kan kräva de. men jag är en sådan person att jag tycker inte att jag kan kräva att någon bara ska hänga med.. men när de blir så bra kan jag bara le.. vi hade en rolig dag där både jag Lucas och ass bjöd på sig själv... För hur många assar kryper in i en låda där man bara sticker ut huvudet med sin brukares mamma och sitter där i två minuter för att ta reda på hur varm de blir.. 
Eller sticker in handen i en mörk burk för att lucas vill ta reda på vad de är.. utsätter sig för min bilfärd
gör de bästa man kan för att lucas ska fåån min en bra dag..
de är en underbar känsla ...
 
jag har bra assar til lucas... de har vekligen visat att de vill jobba för lucas skull .. de är betydelsefullt
 
Dagen som va helt underbar avsutades tvärt..
fick ett samtal från min äldsta dotters sambo.. Emma min dotter hade krockat och va på väg till sjukhuset.. hon hade frontat med en annan bil på väg till dagiset.. 
Änglavakt kan man kalla de då hon klarade sig med mörbultad kropp blåslagen och en öm höft.....tack för att vi ödet på vår sida..
 
Idag kom nästa dystra händelse. Lucas kanin har hoppat vidare till kaninhimlen ... han har de säket bra där med sina kaninvänner ..
 
Livet och allt har sina svängningar.. de pendlar från lycka och glädje till tårar och bitterhet
man ska ta vara på varandra inte gräla i onödan och inte vara långsynt..
vi har bara varandra till låns och på en liten sekund kan allt ändras..
 
somna inte ovänner.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0