Söndagkväll..

söndagkväll,, söndagar är alltid lite sega.. lite dystra en avslut på en vecka och man sitter ofta och lite summerar veckan som varit och planerar veckan som kommer.. vad ska ske.. vad behöver fixas när hur vem..
Logisiken i denna familjen är inte alltid de lättaste..
 
Nu är söndagsbestyren fixade och Lucas ligger i sin säng Nyduschad, insmord och naglarna klippta..
 
sen satte jag mig här och jag kom att tänka på just detta med att leiva i familj.. så mycket som ska passa för att just man ska ha de bra.. man ska vårda både de ena och de andra.. de ena kanske är lite lättare än de andra..man ska få till de på olika vis och tillfredställa på olika vis..
 
Kom då att tänka på olika förväntningar man har mot sin man, eller kvinna.. nu kommer jag bara att relatera till mig själv.
Jag tycker om att göra mig fin för min man.. jag gillar att piffa till mig och med de menar jag inte porriga underkläder eller så.. utan att bara göra mig i ordning.. sminka mig lite ta på lite ordentliga underkläder..inte utrtvättade menstrosor och sportbh utan lite mer kvinnligt.. jag gillar att fixa frissan.. så när jag då gr detta vad förväntar jag mig då? 
igentligen har jag inget bra svar på de. de är inte så att jag vill att vi ska ligga.. de är inte de mitt syfte är utan jag vill nog bara visa min man uppskattnigen av att han just valde mig och att jag glad över honom.. att den han en dag blev kär i finns kvar. att jag även som fru gör mig fin för honom...
 
Är inte detta att vårda kärleken? 
 
Jag vill oxå få min man att skratta.. då jag tror att skrattet är bland de viktigaste vi har
jag älskar när jag får männsikor att le.. och speciell de jag älskar.. de är viktigt för mig.. att bjude på sig själv.. göra något galet något oväntat något kul .. 
ett se glädjen i ögonen hos någon man älskar så de är värmnade..
 
Jag kan inte ge min man dyra presenter eller massa lyxresor... jag kan bjuda på mig själv och ge honom de finsate en männsika kan ge varandra och de är kärlek och ett leende..
 
jag hoppas att han känner dessa gåvor som värdefulla...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0