mig dömmer igen

gå en mil i mina skor sen kan du dömma mig...
 
 
avslag till varje pris.. de va nog bland de osmakligaste jag sett och hört.. men de är med en stor sorg i hjärtat som jag kan berätta att pusselbitar föll på plats.. att jag nu vet varför kommunen är tuffat  hårda och kalla..
de är utbildade till detta... hård tuff skola..en skola där man sätter pengar framför människan..
 
empatilösa männsikor ska dömma hur livet ska bli för dessa redan så utsatta människor..
 
satt förra veckan i ett möte med kommunen och jag vet att jag tänkte flera gånger "helvetet är tomt för djävulen sitter här" Ja jag vet att man inte får tänka så men de gjorde jag..och jag kommer tänka de igen igen..
 
dom dömmer hårdare än den hårdaste domstol.. och de följer sina egna lagar..
att en oskyldig liten pojke sitter här och hindrar leva sitt liv fullt ut de bryr de sig inte om..
 
jag vet att lucas aldrig kommer kunna leva så som han kundat om han inte varit med om olyckan.. fast och andra sidan den andra lucas finns ju inte.. de är ingen som vet hur han skulle blivit,, och ingen kommer att veta de..
de är bara onödigt att lägga energi på..
Lucas ska ändå ha rätten till ett liv på de vis som han vill leva de.. rätt till stöd och stöttning så han kan klara av de..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0