Förbannad

Har nyss kollat Kalla Fakta.. sitter här och är så jävla arg så de finns inte.. Hur kan man bara tänka så.. att ordna utbildning i hur kommunen ska "lättas göra avslag"
är detta klokt..
ska inte de som är funktionsnedsatta har samma rätt i samhället.. med eller utan hjälp?
ska lucas inte få gå på fotboll som han älskar bara för att han MÅSTE ha någon med sig..
ska inte lucas få den hjälp under dagen som han måste ha?? s
Jag vet att detta som visades förekommer.. jag har varit med i möte med kommunen..de är kanske oss de sitter och skrattar åt vid nästa utbidlningsdag..
 
Men jag skulle vilja att de levde mitt liv en dag.. att de en dag satta sig i lucas rullis och lever hans liv..mitt liv är en bråkdel av  de helvete av de lucas genomlider och kommer att få kämpa för.. just nu är han ett barn och de är jag som mamma som bedriver kampen om hans rättigheter.. rätten att växa upp på i alla fall någon som liknar samma vilkor som de springaden barnen.. att han ska få gå på toa när han behöver de och inte när kommun tycker att de har tid.. rätten till att duscha som alla tonåringar rätt till fritidsaktiviteter.. rätt att finnas att synas att leva..
 
Det är inte ett lyxliv att ha ass heller... de är en prövning för alla.. för hela familjen.. att ha en människa runt sig.. att inte kunna leva som andra gör..och jag menar inte de stora.. jag menar små saker som att glömma handuken när man duschat..krama sin maken när man vill.. tjafsa med andra barn när man måste. fisa, vara glad..
och nu pratar jag om mig själv.. tänk då lucas som har männsikor runt sig hela tiden.. hans privata liv som alla vet om.. hans intngritet som alla klapar runt i..
 
och nu låter de som att ingen respekterar lucas och jo de gör vi.. hela tiden det är där vi stider.. därför vi reagerar och protesterar... vi blir trampade på vi blir hånade men vi reser oss och vi ska slå tillbax.. alla ska ha rätten till ett liv.. ett liv en tillvaro där vi finns och får finnas.. där man inte ber om ursäkt eller förlåt för att man behöver stöd..
 
samma rätt till alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0