små saker stora problem..

En del saker ta man så mycket för givet.. allt från stora saker som att kunna gå springa cykla.. till mindre saker som att klä sig gå på toa eller få hjälp i säng..
Till just sånna saker om man verkligen tar för givet.. som att vifta bort en fluga eller ta bort en mygga..
klia i ögat.. eller peta bort saker man fått mellan tänderna..
 
just idag tänkte jag på detta när jag hjälpte lucas nu i morse.. jag hjälpte honom upp tog fram frukost han ville ha.. och han började äta.. jag ta tvungen att gå på toa *mm mamma behöver de oxå*  då kallde lucas högt jag frågade va de va och han skrek "de är en geting här skynda dig"..
och då i de ögonblicket fanns ju inget viktigare än att hjälpa honom..
 
vi försöker tänka på att lägga fram hans flugsmällare men ibland liksom glömmer man de.. just för att man tar de för givet när man kan röra både sina armar och ben.. att vifta bort en fluga kan bli så svårt
 
 
 
..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0