heaven and hell

Vilken helg... blandnade känslor totalt kan jag säga..
 
Först i lördags när vi vaknade nåddis vi av den hemska vetskapen att två unga killar omkommit i en bilolycka på natten..
tankarna for igenom huvudet... fan livet slåss så snabbt i sönder..
den ena av billarna visade sig vara en vän till mina döttrar och en vädligt god vän till en av lucas ass..
man kan inte merän skicka massa stykekramar till familjerna som ska gå genom detta helvete..
 
 
Vi hade bestämt att köra och häsla på Emma och Kristofer och lilla Sixten så de gjorde vi... underbart att få träffa dem de va så länge sedan... Mormors lilla gullehjärta har vuxit så..
älskar varje sekund jag får med mina barn och barnbarn och med morgonen nyhet så färskt i minnet så kan man inte annat än krama om dom en extra gång..
 
 
Idag söndag va de dax att köra hemåt igen...
vi va en sväng om ett köpcentra i Norrköping och hittade lite smått och gott..
 
när vi kom hem va de dax för sonen att duscha lite.. sen stoppade jag ner honom i sängen och vi kollade lite på Så ska de låta...
sen skulle jag duscha.. jag frågade lucas om de va ok och de va de..
när jag kom ut ur duschen så satt han på sängkanten hade satt sig upp själv på sängkanten satt där och dingkade med benen och hade startat sitt xbox.. snacka om att de värmde mitt hjärta..
Detta har inte lucas kunnat sedan operationen i November.. han har inte fått belasta sina ben på 10 veckor 
och han har liftats.
och idag händer detta :-) tron på att detta blir bra stäktes.. och lucas tittade på mig och sa.. ja jag får lära mig gå tre gånger..
 
 
härligt härligt...
 
man kan ju kalla detta himel och helvete i samma inlägg.. och de är väl så man kan sammanfatta livet i allmänhet..
de finns inga ord för vissa saker.. dålia och bra.
 
vi har alla våra livsöden och våra sorger... vi lever med dem tätt tätt...tiden läker inte alla sår.. de blir sårskorpor på såren som lätt lätt lätt slås upp till blödande sår 
man får ha dom lära sig leva med dom och akta sig för att låta dom slås upp ..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0