så här är de ???

Jag har assistens till Lucas min son.. Han harnu opererat bägge sina ben och har gips på dem och detta kan ju kanske den mest obildade räkna ut att under denna tiden blir lucas hjälpbehov ökat..
Jag har därför ansökt om en tillfällig utökning av lucas assisans..
Hon som har landläggt detta har begärt in intyg frn sjukgymnast arbetsteraput och dess utom hela utredningen som FK gjort för att kunna fatta ett beslut. Jag frågade henne om man kunde få en typ hin om var de hamnade innan lucas opererades och ju de skulle nog kunna gå.. och väntade och jag ringde henne på hennes telefontid som hon har en timme om dagen 
hon sa till mig att jag skulle få beskedd och att hon skulle höra av sig i fredags.. de gjorde hon inte
och jag sökte henne i måndags igen då sa hon att jag hade skivit i min ansökan att jag ansköte om utökning från och med den 20 och jo de gjorde jag .. men ett svar kanske man skulle kunna få..
hon sa att hon skulle i måndags sätta sig med en kolega och kolla igenom anskökan och sen ringa mig..
tisdagen kom och gick och ingen ringde förskte nå henne men de gick ju inte för telefontiden va slut..
Framåt kvällen surna jag till och bad att få bli kopplad till någon som kunde hjälpa mig i detta..
jag liksom måste ge mina assar ett schema och jag måste kunna planera timmarna
Han som jag fick prata med visade sig vara en chef och jag berättade min historia.. han sa att han tyckte jag skulle lämna in mina synpunkter o ringa hennes chef i morgon 
 
Jag tänkte att jag provar ringa handläggaren i stället och kanske få ett beslut..
och jäklar Han hade redan pratat med henne och hon va nu arg som ett bi..
hur jag kunde klaga p henne de fattade hon inte Hon hade minsann  inte lovat att ringa och hon hade minsann suttit med detta eränder på sin lunch i går .. jaha sa jag de kan ju inte jag hjälpa att de har mycket att göra..
 
Jag sa att jag vill ju ha ett beslut så fort som möjigt och om nu de inte va så så får man ju säga det istället typ att detta tar x anlat veckor..
 
och så sa hon att lucas fick utökning på 1.50 minuter per dag.
ååå sa jag hur ska de räcka menar lyftas och de tar tid 
men så va de och jag fick nöja mig med de.. när jag frågade hur de räknar ut de sa han något som i mina öron lät som greksika och när jag bad henne förklara blev hon arg igen...
när jag sedan sa att lucas kommer ha gips i 8 veckor trodde hon inte på mig..
hon frågade flera gånger o jag va säker på de..
och ja sa ja läkaren sa så och då frågade hon igen är du säker på de.. för jag vet folk som ljuger..
 
jag avslutade samtalet efter en stund med att jag skulle prata med hennes chef för  jag tycker inte att en handläggare beter sig så här 
 
har nu då sökt hennes chef och gissa??
chefen har semetser och har kopplat sin telefon vidare till handläggaren ???
 
Får de gå till så här????
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johan

FK är oerhört ineffektiva och har mage att skylla det på att de har mycket att göra, vilket grundar sig i... ja, just det - att de är ineffektiva. Sorgligt men sant :-\

2012-11-21 @ 12:58:31
Postat av: Åsa

Blir man mållös eller! Jävla instans att ha med att göra.Kram på dig

2012-11-21 @ 17:16:24
Postat av: gunilla

detta är kommunen som just nu bråkar...

2012-11-22 @ 13:13:42
URL: http://omattvarajag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0