Operation

I tordags va de dax för lucas att operera sina fötter.. Vi va sedan onsdagen inlagda på sjukshuset efter som Lucas va den första till operationen av de läkarna.. Han hade dagen innan varit och träffat en av de läkare som skulle operera honom och han hade bestämt med Undersköterskan Karin om hur gipsen skulle se ut.. 
Klockan åtta va de dax att rulla ner till op..två helt Underbara narkosskötere tog hand om lucas.. de va ljuvligt att se hur de jobbade Fick lucas till ett Lugn och de fick hans förtroende att sticka honom. Dock misslyckade de efter som lucas är jätte svår stucken men de plågade honom inte i onödan utan de sövde honom på mask..
De va väldigt jobbigt för mig att se honom sövas och jag  klarade inte va där mer än precis till han sov... sen kom tårarna och känslan som fanns där för 8 år sedan..
lucas hoppiga andning som låter och hjärtat som slår lite fort..jag fick  panik.. en av de underbara nerkosskötaren visde mig ut.. och lovade att ta hand om lucas på bästa vis... Ja jag vet att de är hans jobb men just då va de jävligt skönt att höra..
jag gick upp till rummen hoppades att jag inte skulle träffa någon på vägen då tårarna rann.. men jag klarade mig.. in på toa och där släpte jag ut all min gråt...
 
sen började en lång väntan på att de skulle ringa och säga att han va klart på op och va på uppvak och att jag kunde komma dit..
 
Tiden gick låååååångsamt.. försökte läsa men de gick inte förökte blogga men de gick inte de heller...
 
Dogge kom och även Lucas pappa..
 
kl 1400 fick jag komma ner tilll honom..jag tror jag joggade ner till honom...
och dör i sängen låg han.. en liten blek kille... han sov..och den dära jobbiga andningen fanns där..
jag pallade inte med med då förnimmelsen är för tuff....vännde mig om en stund...samla i hop mig lite..
och lucas vaknade lite...
han tittade på mig och bad att få kolla på sitt gips..han hade ju vallt ett AIK gips dvs svart och gul gips... skit häftigt..
l
sen somande han ingen... han va ganska tagen mådde illa hade ont så de va en tuff tid för honom..
kl 20 kom vi upp på salen igen...
läkaren va och pratade med oss om vad de gjort och de har skruvat i plattor och skuvar i lucas lilla fot... tyvärr så gick ett av benen i söder när de skulle fästa märlan och detta betyder då att lucas skellet är ganska mjukt och att de plussa på med två veckor så 8 veckor gips utan att belasta...
 
 
lucas mådde inte bra och han skulle få lite smärt med..de tog bara 3 timmar innan de kom...jag vet att man har att göra på en avd men då man man gå och säg de.. 
hur som helst så blev de en vaken natt för mig som har hållit lucas kräkpåse till honom hela nattan...
fram åt typ 2 fick lucas ont på hälen..på de benen där de får mekla lite.. 
men de finns inte så mycket man kan göra åt de mitt i natten...så länge han inte fick förfärligt ont
 
morgonen kom och lucas har sovit så där... efter som han va illemående har han legat och hållit en kräkpåse framför munnen hela natten,,,
 
ny dgnya äventyr...fredag heter dagen...vi fick börja dagen med ett besök till ortopedmot dör vi skulle träffa en av läkaren som opererat  gipsen trodde man klämde så man öppnade upp den och lucas märkte direkt skillnad...
han hämtade sig snabbt efter öppnandet och fick till och med lite roser på kinderna.
upp på avd igen...och sjukgymansten kom och vi skulle prova att få upp lucas i liften..
de gick bra Lucas är en tapper kille och han va med på noterna om detta...
 
han satt uppe i en timme sen fick han lägga sig 
 
 
de tar mer på honom äm vad han själv tror..
nu i kväll hade han jätte ont...
 
men nu sover han gott och jag har lovar honom att jag ska sitta här i natt..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0