läkarbesök och samresstrul

I veckans som mgått har de varit en del läkarbesök.. både  för mig och för Lucas.. 
Jag va på öron nästa hals efter att jag nu varit hes mer eller minder i 5 veckor..
Läkaren kollade ner i halsen med något som i den studen kändes som ett karmateam ner genom näsan..
utlåtandet blev "om du hade varit sångerska hade du fått medicin men nu får de läka ut"
 
på eftermiddagen skulle jag vara med lucas hos barnläkaren ang hans Astma eller hans andningsproblem..
jag hade beställt en samrestaxi som skulle hämta oss kl 1215. Vi stod och väntade och ingen Taxi kom.. 
Man blir inte förvånad när man har med samres att göra IOFS 
När klockan blivit 1230 och vi skulle vara hos läkaren kl 1300 så kände jag att tiden bler ganska knapp..
så jag ringde samres.. " din beräknade väntetid är 16 minuter" jippi sa jag till Lucas...
efter 22 min kopplade jag bort..
Då ringde jag upp igen 
jag blev då kopplad till en människa som säger att taxin varit där men att vi inte va ute så de körde igen..
ÅÅÅHHNEJJ sa jag vi har stått ute och här har inte varit någon taxi.. då säger hon att den är ombokad till 1315 och ingen viste vem som bokat den..
jaha vad gör man då?? Vi ska ju vara hos läkaren 13 och man vet ju att de är inte så att de står och väntar på oss så utan de har ju fler patienter att ta hand om.. jag förskte ringa barnmot men de kunde inte svara... så på vinst och förlust åkte vi till CSK fullt medveten om att de kunde bli så att vi inte fick träffa läkare 
vi kom in.. och de va ju inte så att de jublade att de vim en timme sent Men de tog lucas och de tackar vi för.. de visade sig att lucas måste inhalera två gånger om dagen med två olika mediciner.. 
 
Dagen efter ringde jag samres igen för att kolla vem som bokat om taxin och vad som hände med den försvunna taxin som sa att vi inte varit ute när den kom..
och döm av min förvåning när jag får svaret att den bilen som skulle hämtat oss gått sönder och inte alls varit och skulle hämta oss :0 
asså får samres göra precis som de vill undrar man ju..
 
hur som helst så har jag skickat en avikelse på detta *igen* 
 
 
på Tisdagen va de dax för ögonläkaren för lucas..
 
 
Nu är snart Lucas operation .. de är på torsdag.. jag är skitnervös inför detta 
jag hoppas att de går bra och att Lucas inte ska ha allt för ont efter ..
 
 
de är mycket som ska fixas innan som tex ett lyftskynke så att lucas kan lyftas in på toa.. nu är de så att hans AT fått för sig att de inte finns ... men jag googlad på LIKOS hemsida och jo då de finns massor av olika skynken...
 
så på måndag hoppas jag att hon ringer mig och säger att hon betsällt ett och de kommer på onsdag ..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0