Tillgänglighet

Jag har en son som sitter i stol.. Tyvärr är de ofta man stöter på hinder som gör att de man tänkt får ta en annan väg o ofta blir de bra men de finns tillfälle då Lucas helt enklet får stanna hemma..

under jullovs veckan har vi stött på en del trista ting
O jag fattar att man inte kan göra allt tillgänligt de är inte de jag menar nu..
jag fattar att de finns äldre hus o byggnader som är byggda på ett sånt sätt så att en optimal anpassning inte går att få till..

Vi har ett badhus här i kristianstad.. som är byggt för 50 år sedan o jag vet att då hade man mer tanke på att de skulle vara snyggt och inte så praktiskt..
Lucas hade lust att åka o bada en dag.. dubbel ass bokade in för att han skulle kunna göra detta De är många barn som badar på sitt lov ju..
när vi  ringde o skulle kolla tiderna fick jag uppgift om att varmvattenbassängen inte är öppen för allmänheten förrän kl 18 på kvällen..
och de är endast till varmvattenbassängen som lyft från vattnet finns...
jaha sa jag så då kan inte lucas komma o bada då.. bara mellan 18-20
Men sa jag deär sent för honom att bada då.. men nej de gick inte..

o där tycker jag att badhuset brast
Jag fattar att de har varmvattenbassängen uppbokad men man kanske inte ska ha den uppbokad så mycket när de är lov..

en annan sak vi "råkade" ut för nu på lovet va taxi eller snarare bristen på taxi.. Ena dagen fanns ingen taxibil "färdtjänst" att få Lucas fick helt enklet stanna hemma dan dagen med.
o buss hade han klart kunnat ta Men nu när den stannar nere vid tågstationen är de svårare för lucas att ta sig ombord på bussen.. de är folk som träns o hela gatan är liksom trång
Samres har inte lyckas så bra med sina resor i år kan man säga
och den dagen jag pratar om va en av mellan dagarna så de va inte någpn afton
för aftonresor måste man beställa 14 dagar innan så att sitta i stol och vara flexibel de har inte gått i år


sånna här små saker gör att lucas vardag stannar upp o hans handikapp blir just ett handikapp

en annan sak som rör till de är när man sedan väl kommer in till stan o ska gå o titta på lile saker i affärena
dessa satnas skumpande kullerstenar
o de finns plattor lagda men där ska tvunget butiker ställa ut div saker som maschaler klädhängare o pynt
o har man jätte otur skrapas snön just dit..


de finns mycket som inte är bra och mycket som är bra.. men när man stöter på motgångar o ser hopplöstehen i lucas ögon de är då man va ta fram bulldozern o köra ner hela stan så de får bygga om de igen..

så tacka gud för att de inte fanns någon maskin av störra slag denna veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0