Grundläggande behov

vad är grundläggande behov??
Ja de kan diskuteras i de eviga o än en gång stötte jag på att FK har en helt annan uppfattning om de en resten av omvärden..
tror med hela min stjäl att FK tror på fullaste allvar att de är världen o vi andra bara finns i den...

är lite och då menar jag mycket på Fk o dess bedömmningar..

jag hade ett möte med "mardrömmen" igår där lucas behov utfrån assistansen diskuterades..
hon menade att FK nu "skärp" sitt sett att ränka tiden på och allt utgick från grundläggande behov
De grundläggande behoven ska uppgå till en tid på 20 timmar per vecka
och jag menade på att lucas har ju ass i dag på 56 timmar per vecka så de är ju inga problem.
men de där de va inte så enkelt..
de grundläggande behov är typ att klä sig MEN de är bara den tid som de tar att klä på de kläder som sitter närms kroppen som räknas som ett grundläggande behov.. att ta på ytterkläder är inte ett grundläggande behov..

att lucas kallar om nätterna  räknas bara de gånger som han behöver kissa
o då räknas bara "kissetiden" att hämta kisseflaska o torka är inte ett grundläggande behov..

att lägga upp mat till lucas är inte heller et grund läggande behov..
bara om han behöver hjälp att få maten i sig...

 *suck*

så de är inte självklart att lucas får ass enlig LSS efter augmånad..

om jag kommer överklaga om de blir så
JAPP

O nu vet jag att man har ett föräldraransvar
men jag tycker att ALLA ska ha samma ansvar
inte bara vi som har barn med spec behov
varför ska i hela tiden dra ett tyngre lass??
och vad är de som säger att vi orkar detta?
vad händer om vi krachar??

vem tar hand om Lucas då??

allt detta grubbleri gör att FK skulle tamig f''n ge en magsårmedicin i förrebyggande syfte
så man står ut

Nu blir de tufft innan beslutet kommer o med min tur kommer att dröja de månader de har
på sig att fatta ett beslut
dvs upp till 6 månader från den månaden som ansökan lämnades in
dvs dec..
så Välkommen du dystra vår..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Försäkringskassan verkställer politiska beslut som regeringen fattat och regeringen fattar beslut beroende på hur majoriteten i riksdagen ser ut.



Tänk på det i nästa val! Du blottar bara din totala okunskap genom att skylla på Försäkringskassan.

2012-01-31 @ 19:27:31
Postat av: gunilla

om de är så att de bara följer ett fattat beslut...hur kan då de tolkas olika utifrån var de bor i landet

2012-01-31 @ 22:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0