Minnen som känns

Det är en magisk känsla i mitt hjärta varje gång jag ser Lunds sjukhus O då menar jag inte magisk på ett positivt sätt..
Innan för dörrarna luktar de samma lukt som för sju år sedan
samma klackar ekar o samma skratt hörs
de känns som samma människar stressar förbi o de är samma godis o pressbyrån..

Jag får samma känsla samma hjärtklappning o mitt hjärta nästan stannar när jag ser skylten NIVA o hör hissens ekande "entreplan"

Mitt liv spelade snabbt tillbax till ockober 2004.. Jag va här och där på samma gång
Lika snabbt som hjärtat slog o hjärnan spelade mig ett spratt om hur allt va då
kom  jag tillbax till verkligheten idag

Jag va inte där pga Lucas idag
vi var där för att hälsa på Dogges Syster som kämpar sin kamp mot sin blodcancer
hon är en kapper kvinna eller tjej ska jag kalla henne
hon är 26 fyller 27 nästa år..
Sedan i mitten av Juni har hon varit i Lund Hon har i förra veckan avslutat sin cellgiftbehandling o
mår inte så toppen Hade fått blod idag o hade lite feber
Dock va humöret som de brukar o hon gillade att vi kom på besök
Hon pratade om allt mellan film till sina kompisar sina katter och vad hon skulle vilja överraska deras mamma med när hon fyller år
Mamman fyller år i december men de va härligt att Höra Bodil planera för detta

Jag är glad att jag kunde glädja henne med denna fredagskvällen o hoppas hon tillfrisknar snart o att allt går på
rätt håll
De är så lite nu att inom de närmaste veckorna ser man om eller hur hon svarat på behadlingen Just idag va alla värde låga men som sagt de får dom vara men de ska ju vända


så nu ska jag ta o sova
i morgon kommer sonen hem igen o vi har för avsikt att besöka Brobymarknad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0