Marknad o städa

idag vaknade man till en härlig lördag
de liksom  pritter i kroppen när solen skiner när man vaknar
Upp med ett skutt eller i alla fall en duns
o sen satta jag mig ute en stund
Släpte ut hundarna o sen inväntade jag Sonen som kom från sin pappa
Och sen begav vi oss till BrobyMarknad
kollade lite p sakerna o träffade en del männsikor som jag inte träffat på ett tag
och de va skoj
va o sa hej till Hannah en sväng som jobbade
hon jobbar i kväll och de skulle vara pubkväll där så hon va lite nervös att
de skulle bli massa att göra
men jag vet att hon fixade de galant

Vi körde vidare till hemmakväll för lite godisinköp
o jag blev glad då jag såg att defått in sånna häxskor
de är godisar som ser ut som skor o smakar syrligt
förr typ när man handla godis i kiosk så fanns de
sånna
men pekade o angav hur många man ville ha Typ 4 sånna 6 sånna 1 sån
o sen fick man nästan heöa påsen full o man va hur glad som helst för de
Nu skyfflar man gottesaker i en dunderpåse
o amn mår nästan lite illa av att bara se allt godis som ligger i en hög o bara väntar på att bli  uppättet

När vi om hem började vi städa lite ute
jag renade ogräs o maken kantklippte
sen tog jag högtryckstvätten o tvättade plattorna
o vi krattade
städa till kaninen o sopade snyggt där

nu är jag helt slut i kroppen o kommer antaglien vara mörbultat i morgon
men vad gör de??
dagen har varit precis lilka underbar som den började i morse o
jag kan somna med leende o hoppas att söndagen blir precis lika bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0