Julbord,första advent strömlöst o Ullared

ja summan av den gånga helgen kan summeras som händelserik..
På lördagen va vi på julbord På Österslövs krogen
Så himla gott o trevligt o jag kan verkligen rekumundera detta.
Alla barnen med resp va med och bara de kan man ju mysa ihjäl sig med.
Söndagen stod de Ullared på Schemat
Emma som är den morgonpiggatse i denna familjen drog upp sin sambo o lillebror hur tidigt som
för att slippa köa
Jag som är den trötta typen sov på tok för länge så lite stress blev de allt
Sonen hittade sina klappar som han skulle o han valde lite julpynt
De va en härlig upplevelse att se honom rulla runt bbland pyntet o välja
Tänk sedan han va om om olyckan så har han inte orkat vara med i affärer utan att han blivit jätte trött
Nu kunde han själv vara med o välja klappar till sina nära o pynt till sig själv
Något vi på någotvis missat i detta va ju stormen
o att bege sig till Ullared med orkanvarningar på radion kan tyckas Idoitiskt
O jag kan bara hålla med
Hem kom vi om än de stundvist va svängit
o när vi kom hem, precis klev innanför dörren gick strömmen.
Så himla svart de blev
Bara strömmen som hördes
brakade o ven..
Maken hade tillråga på detta fått punka på sin firma bil o fick köra till sitt arbete för att byta
o jag som är en feg liten mus fick packa in mig själv o sonen i bilen igen o välja med
jag vågade helt enklet inte vara hemma ensam i detta väder o utan ström
Kusilig läbbigt att köra i de va som en skog tagen ut en skräkfilm som passerade utan för bilrutorna
Strömmen hade inte kommit tillbax när vi kom hem igen
o efter som Lucas inte kan gå själv så bädda vi ner honom i vår säng
Man kan inte lägga själv i denna storm utan att kunna springa upp..
Måndagmorgonen va lika strömlös som söndagkvällen
o huset ganska kallt
elda o sterarinmys
strömmen komtillbax 2200 på måndagen..
de va så att de nästan va snudd på att sitta uppe hela natten för att njuta av ljuset
men tisdagen kom o de va bara att släcka o bädda ner sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0