En Tankeställare

Ikväll när jag lagt Lucas så kallade han efter en stund. Han ville ha en gonattkram till
Jag gick in till honom kramade honom Gonatt o stoppade om honom..
sen gick jag på toa
När jag kom ut kallade han ingen
jag tände lampan då låg han på rygg kollade på mig med sina stora ögon o sa
Mamma jag har kommit på meningen med livet
De är att njuta Oavsett allt hemskt som hänt så gäller de att njuta

De skar sig inom mig när jag tänker på allt han varit med om trotts sin ringa ålder

sen sa han
när jag va yngre hade jag mycket självmordtankar
jag tänkte när jag hamnade i rullstol att jag blir inget till
men nu känner jag att de är bara att njuta
men nu mamma nu ska jag njuta av livet fullt ut

de blir bara så som man gör de...

sen bad han att bli omstoppad o sen
sa han
mamma njut av livet

o jag kan säga att de va tårar i ögonen när jag vände mig om i gick ut från hans rum

de är klart att vi ska
Leva livet levande

med detta inlägg säger jag gonatt sov gott

o gör som lucas Njut av livet
de ska jag göra



Kommentarer
Postat av: Sickan

Ahhhhh,lilla gubben. Han måste ju tycka det är rena himmelriket sen du/ni träffade Dogge.

Han tar sig an honom och hittar på kul saker som han kan göra trots sitt handikapp.För står att ögonen tårade sig efter hans kloka ord.



Men märker en stor skillnad på dig mot när du och D hade det ihopa.

Och det smittar ju av sig till barnen. Ha en bra dag och bamsekramen på dig !

2011-08-30 @ 05:42:39
URL: http://sickanscrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0