Dagen blir precis som man gör den...

idag är de lördag och den sista sommarlovsveckan
På torsdag börjar skolan igen.. skit vad detta sommarlovet gick fort

Men de ska bli skönt med de fasta rutinerna igen minsann O att allt folk är på plats igen
När man som vi har barn med specbehov så är de tuffare när inte alla som men "behöver" är på plats
De kan kanske tyckas konstigt men går rullisen sönder så behövs den verkligen fixas snarast
då blir de tuffare när man upptäcker att de är semesterstängt
O allt annat runtomkring
Nu dimper de ner möte i massor skolstart innerbär mycket förberädelser..
Men jag måste säga att denna skolan Lucas nu går i är bra de fixar mycket själva
som nu ska de åka på läger på måndag åker de ner o kollar så att de funkar med lucas
sånt värmer mamma hjärtat så..
att de tänker på Lucas o att de inte ska vara så himla mycket ståhej när de ska iväg utan att
han hänger med klassen som andra barn..
de gillar jag


Idag har vi varit en tur till kristianstad
Lucas shoppade en glassmaskin
ja inte bara till honom men lucas gillar att greja i köket o med lite hjälp o stöttning kan han fixa mycket
han som mamman här i Neverland ÄLSKAR glass så vad är inte mer passande
vi har haft en sån innan men den isklumpen gick i paj
jag vet att man får blanda själva glasssmeten själv o att maskinen bara fryser själva glassen
o för Lucas är detta en kul grej..


ikväll har vi kollat film o mummsat godis för de är klart att ett besök på hemmekväll när man
är i stan en lördag är givet..

I kväll mår jag inte alls väl... magen som krånglar.. men jag tänker bädda ner mig med lite medicin i kroppen
o hoppas att de gott om tills i morgon..


Jag har lovat lucas att vi ska fiska i morgon o han ser fram emot de så.. kan inte svika honom i de o avboka de..
han verkligen älskar att fiska o nu ska vi fiska på ett ställe där han inte fiskat innan..


lsitter o tjuvlyssnar ¨på Lucas o Dogge de kollar ÅsaNisse filmen o Lucas har sett den innan så han komenterar de som hända ska :-) gullebarn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0