julgransköp

Idag tog jag mannen o vi körde för att inhandla en liten gran
Körde mot Eko o granarna där..
Vi stod o kollade lite efter just en liten gran då vi har snetak i vardagsrummet där uppe..
Framför oss stod ett par av lite äldra årgång
Man kunde först av deras samtal att granen va viktig o deras jultradition
De tog ut en gran.. maken sträkte ut den.. frun granskade kritiskt var på hon sedan byte plats med mannen så
att han kunde göra en rättvis bedömmning

Han ställde sig på håll.. tittade noga från olika håll och utbrister JJAAA
Så de hördes tydligt på hela parkeringen..

Jag o Dogge blev så fulla i skratt då vi inte tog vårt granköp så allvarligt.
Nu skulle ju de paret med sin perfekta gran betala o den ska ju nätas in så man enklet kan  få hem granen i ett stycke
o detta gjordes men de blev någon vajsing o nätet hakade upp sig..
detta slutade med att mannen drog sin fina gran på ett håll o granförsäljaren drog nätet..
efter ett tags dragande va hela granen innätad o de hängde en meter nät utöver själva granen..
blev fnitter från mig igen o jag tackade gud att min man va med så jag kunde le åt honom..

Paret med den fina granen hade nu ordnat upp pengabestyren o de skulle ta granen som  nu
låg på marken o packa in den i bilen
Mannen tog upp granen o vände sig mot bilen..
swiich sa de o han drämde granen rätt upp i huvudet på sin fru,,

jag trodde blott jag skulle dö o fick snabbt vända mig för att inte avslöja att jag stod där o skrattade
åt den..


Kommentarer
Postat av: Sickan

:) jag kan se spektaklet framför mig :)

Kram

2011-12-11 @ 06:33:28
URL: http://sickanscrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0